Studio Job & Seletti’s Fastfood Furniture

22 April, 2017
Featured Image

Deze blog werd gepubliceerd op &C.

Jezelf draperen op een ‘hotdog sofa’ of een boek lezen op een hamburgerstoel bij het licht van een gouden bananenlamp? De rockstardesigners van Studio Job maken het mogelijk. Tijdens de Salone del Mobile lanceerden ze hun hysterische Fastfood Furniture collectie.

Design deluxe

Ontwerpduo Job Smeets en Nynke Tynagel van Studio Job staan bekend om hun gedurfde creaties die het midden houden tussen kunst en design. Hun exclusieve objecten staan bol van de statements, knipogen en symboliek. Veelal uitgevoerd in luxe materialen: het gebruik van bladgoud, swarovski-kristallen en handgeblazen glas wordt niet geschuwd. Niet bepaald weggelegd voor Jan Modaal, kun je nu denken. En dat klopt. Aan deze pracht en praal konden we ons voorheen voornamelijk vergapen in musea en galerieën. Goed nieuws: binnenkort zijn de ontwerpen uit de hoed van het creatieve duo niet alleen maar verkrijgbaar voor de happy few.

Seletti to the rescue
Want, gelukkig komt daar Seletti om de hoek kijken! Dit Italiaanse designlabel brengt humoristische en betaalbare interieur accessoires op de markt die in menig hippe conceptstore verkocht worden. Na een eerdere samenwerking met Studio Job zagen zij het wel zitten om gezamenlijk maar liefst twee nieuwe projecten op te starten genaamd ‘UN_LIMITED EDITIONS’ en ‘BLOW’. De samenwerking is vergelijkbaar met constructies uit de modewereld: haute couture is vaak onbeschrijfelijk mooi maar niet betaalbaar. De oplossing: ready-to-wear collecties die speciaal gemaakt worden voor het grote publiek. Zo werd ‘UN_LIMITED EDITIONS’ een ‘ready-to-love collectie’ waarin Seletti de knotsgekke ideeën van Studio Job vertaalde naar daadwerkelijke meubels. Ook de ‘BLOW’-lijn draagt het opvallend signatuur van Studio Job en is daarnaast ook een echt designlabel dat periodiek aangevuld zal worden met nieuwe interieur accessoires.

This shit is bananas
De twee collecties herbergen zowel grote als kleine meubels die refereren aan de Amerikaanse popcultuur. Zo is er de hotdog-sofa waarvan het broodje het zitgedeelte vormt en de worst één groot kussen is. De hamburgerstoel is ook niet mis: een augurk fungeert als armleuning en een tomaat als kussentje voor in de rug. Tel daar een reusachtig tapijt in de vorm van een spiegelei bij op en de hilariteit is groot. Ook aan de accessoires is gedacht: van porseleinen borden met de opdruk van een peace-teken of popart lippen tot een geweldige gouden bananenlamp. Dat niets de ontwerpers te gek is, is een understatement. Of zoals ontwerper Job Smeets het zegt: ‘We went banana’s on Fast Food Furniture’.

Wie het water al in de mond loopt van deze collecties moet nog heel even geduld hebben. Ondanks dat de ontwerpen vorige week met veel bombarie gepresenteerd werden zullen ze pas vanaf september in de winkels liggen. Dat geeft ons in ieder geval de tijd om alvast te beginnen met sparen.

Get-in-touch-Camel
Get-in-touch-Camel

Explore
More

Featured Image
Restjes? Die maken we gewoon op. Een badkuip van houtsnippers, geurig behang van gedroogde bloemen, bakstenen voor bijen… Het heeft allemaal één doel: de wereld een beetje groener maken. Productie en tekst: Joline van …
Featured Image
Eén miljoen woningen zijn nodig om de wooncrisis op te lossen. Voor wie een nieuw huis wist te bemachtigen of zijn eigen huis nog maar eens besluit te verbouwen verzamelde ik de ‘hardware’, ook …
Featured Image
Na gecancelde en uitgestelde edities gingen de internationale meubelbeurzen Salone del Mobile in Milaan en Maison & Objet in Parijs weer van start. Waar het ene merk bij zijn leest bleef en teruggreep op …

Explore
More

Featured Image
Van logeren met het hoofd in de wolken tot dineren op grote hoogte: the sky is the limit voor deze hotels en restaurants. THEKRANE - CopenhagenWat te doen met een oude kolenkraan in het …
Featured Image
Met ‘The Resurrection’ – een verzameling meer dan levensgrote marmeren fallussen – schopt ontwerper en kunstenaar Inderjeet Sandhu met een glimlach tegen heilige huisjes. Tekst: Joline van den Oever Publicatie: Winq nr. 112, december …

© Copyright 2024 Joline van den Oever

© Copyright 2024 Joline van den Oever

View